Onor Bumbum

/ /
Kaan Sezgin sayesinde haberdar, peşi sıra müptelası olduğumuz, Moral Bozukluğu ve 31 filminin müziklerini dinlerken keşfettiğim Onor Bumbum'un yaptığı çalışmaların bir çoğunu buldum, günlerce dinledim, daha fazlası var mı? diye peşinden gittim. İyi ki gitmişim, hem daha fazlasını, hem de Onor'la söyleşi şansını yakaladım.
Pan - Müziğini keşfetmem Moral Bozukluğu ve 31 filmi sayesinde oldu, bestelerinin yer aldığı başka filmler var mı?
Onor - Evet, Muro filminde de iki tane 2 Curlies bestesi yer alıyor.
Pan - Şu filmin müziklerini ben yapsaydım dediğin bir an oldu mu ?
Onor - Bu filmin müziklerini yapsaydım olayını değil ama müzikle görüntünün uyumunun verdiği o süper tatmini seviyorum. Bu tatmini en son Wall-E izlerken, (123129481274 kez) yaşadım.
Pan - Çalışmalarını yayımladığın 3 ayrı isim var. Onor Bumbum, 2 Curlies ve Buggy Boy. Seni en fazla heyecanlandıran isim hangisi ?
Onor - 2 Curlies artık devam etmediğimiz bir proje zaten. Hala Smadj ile çalışıyoruz fakat artık, 2 Curlies müzikleri yapmıyoruz. Onor Bumbum sadece karşıdakine şarkı söylemeyi seven biri, Buggy Boy ise daha deneysel. Hangisi durumu gibi değil de, bir kişilik bölünmesi gibi galiba, evet.
Pan - Yakın zamanda bu iki isimden gelecek bir konser var mı peki ?
Onor - En yakın konser, bu Haziran'da, Barcelona'da Sonar Festivalinde olacak.Tufan Demir ve Buggy Boy olarak sahneye çıkıp, canlı elektronik müzik yapacağız.
Pan - Yaşadığın şehrin müziğine olan katkısı nedir ? Dinleyicilerle olan etkileşimin, gelen tepkiler ne durumda ?
Onor - İstanbul'a hem aşığım, hem nefret ediyorum.Müziğime olan katkısı sanırım ruh halimi etkilediği oranda oluyor. Çok merak ediyorum, gerçekten huzurlu bir şehirde-kasabada yaşasaydım, nasıl müzikler yapardım diye. Dinleyicilerim diye bahsedebileceğim insan sayısı çok olmadığı için, neredeyse hepsiyle konuşuyorum, bir kısmıyla çok iyi arkadaş oluyoruz, bir kısmıyla selamlaşıyoruz, bir kısmı da beni pek sevmiyor sanırım (:
Pan - Müziğe ilk başladığın zamanlardan bu yana, ekipmanlarında ve kullandığın yazılımlarda nasıl farklılıklar oldu ?
Onor - Müziğe ilk başladığımda ablamın Yamaha orgunu gizli gizli çaldığımı düşünecek olursak, epey bir farklılık oldu, evet (: Ekipmandan çok program ve bir programda aradıklarım çok değişiyor, hatta her yıl değişiyor.Bu aralar aklıma geleni yapabilmem için, bazen bir gün oturup, onu yapabilecek bir program yapmaya uğraşıyorum mesela.
Pan - Peki ya ürettiğin oyuncaklar ?
Onor - Oyuncaklar ne kadar daraldığımla doğru orantılı olarak çıkıyorlar çoğunlukla. Muhteşem bir rehabilitasyon aktivitesi olarak yer alıyorlar hayatımda. En son Bumdrum diye bir enstrüman yaptım, etrafımdaki insanlar onu o kadar beğendiler ki, bunu bir ürüne dönüştürmeye karar verdik. Umarım çok yakın zamanda isteyen herkesin Bumdrum çalma imkanı olacak.Bende köşeyi döneceğim (:
Pan - Şarkı sözlerini yazarken nasıl bir yol izliyorsun ?
Onor - Keşke öyle bir yol olsa da izleyebilsem.Geliyorlar ve gidiyorlar, şanslıysam yakalıyor ve yazıyorum. Gecenin bir vakti dört saat yatakta dönüp, uyuyamama durumundan sonra masaya oturup yazılabildikleri gibi, alakasız bir cafede otururken, bir anda aklınıza gelebiliyorlar. Böyle söyleyince gaipten geliyormuş havası yarattım, olmadı, yok öyle birşey.
Pan - Bu aralar neler dinliyorsun ?
Onor - Eliot Lipp dinliyorum sapık gibi.
Pan - Beklediğin bir konser var mı ?
Onor - En yakın beklediğim hadise Sonar !
Pan - Sevgili Günlük nedir ?
Onor - Sevgili günlük benim günlüğüm ama yazmak yerine seslerle günlük tutuyorum, tutmaya çalışıyorum. Bir şarkıyı yapmak için uğraştığım kadar uğraşmadığım ve ortaya çıkan şeyin 'şarkı' olmasının gerekmediğini bildiğim için, içimden geleni rahatça kusuyorum. Bu adresten dinlenebiliyorlar, şimdiye dek yaptıklarım. Belki bir gün albüm olurlar, ilginç olmaz mı Sevgili Günlük diye bir albüm ?
Pan - Olur tabiki, biraz Storytelling gibi. Peki albüm demişken, Onor Bumbum albümü yapacakmısın ?
Onor - Hayatımdaki ilk planım Onor Bumbum şarkılarını toparlayıp bir albüm çıkarmak. Bunun için çalışmalarım devam ediyor. ( Ediyor ediyor ediyor ! )
Pan - Cevapların için teşekkür ederim. Eklemek istediğin bir şey var mı ?
Onor - Ben teşekkür ederim. Blogunuzun hastasıyım, belirtmeden geçemedim.
Onor ile bir şekilde iletişim/takip halinde olmaya çalışacağım. Web'de kendisi ile ilgili çok sayıda bağlantı var ama en kısa yoldan kendi sitesinden, Myspace ve Last Fm bağlantısından daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

3 yorum:

{ Unknown } on: 5/03/2010 dedi ki...

seviyoruz kendisini.

Adsız on: 5/03/2010 dedi ki...

Birlikte birşeyler yapsanız ne güzel olur (:

{ gorkem_cu } on: 5/04/2010 dedi ki...

izmir'de bir organizasyon ayarlasak şık olur aslında. bu konuya eğilelim pan!

info

gorkemcanuygun@gmail.com
görkem_cu
pan
eda

mass

 
Copyright © 2010 Postmonkey, All rights reserved
Design by DZignine. Powered by Blogger